Meniu
Pagrindinis


Atgimstanti mokykla – naujas požiūris į ugdymo procesą
2011-04-11, 15:22
Atgimstanti mokykla – naujas požiūris į ugdymo procesą: Kauno technologijos universiteto Vaižganto vidurinės mokyklos (būsimos KTU progimnazijos) vizija, siekiai ir perspektyvos

Lietuvos Respublikos Švietimo strategijos nuostatos bei Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymas, visas mokyklas skirsto į pradines, progimnazijas ir gimnazijas. Visos trijų tipų mokyklos yra privalomos, norint įgyti vidurinį išsilavinimą. Šiandien Kaune turime nemažai puikiai veikiančių pradinių mokyklų, kuriose mokomi 1-4 kl. moksleiviai bei gimnazijų (9-12 kl.), tačiau nėra gerai veikiančios, su išvystyta infrastruktūra, pagrindinio ugdymo pirmąją dalį vykdančios mokyklos, tai yra 5-8 klasių mokinių (paauglių) ugdymo įstaigos. KTU progimnazija taps šią spragą Kauno švietimo sistemoje užpildančia mokykla ir suteiks tinkamas ugdymo(si) galimybes į paauglystės pasaulį įžengusiems vaikams. Noras būti pirmąja progimnazija Kaune – realizuojasi. Įstatymu apibrėžtas ugdymo institucijų diferencijavimas leidžia tėvams pasirinkti geriausiai mokinių poreikius, gebėjimus ir jų gabumus atitinkančią ugdymo įstaigą, o mokiniams – išmokti nebijoti kaitos ir priimti ją kaip neišvengiamybę.

Mokyklos pristatymas – o ypač mokyklos, kuriai praeitą rudenį sukako 90 metų – tikrai nelengva užduotis: juk tiek daug galima pasakyti apie jos istoriją, jos buvusių mokinių pasiekimus, pasidžiaugti visomis per šitiek metų buvusiomis gražiomis akimirkomis, prisiminti liūdnus karo ir okupacijos laikus – visa tai patirta, išgyventa ir nepamiršta. Tačiau istorija svarbi tiek, kiek mes pažįstame dabartį, todėl manome, kad tikslinga būtų pristatyti būsimąją KTU progimnaziją ne kaip Kauno Vaižganto vidurinės tęsinį, tačiau kaip naują, inovatyviu požiūriu paremtą ugdymo įstaigą, į kurią šiandien kviečiame moksleivius ugdytis, augti, pažinti ir keistis. Mūsų mokykla stiprina savo pozicijas tapdama integralia Kauno technologijos universiteto dalimi, rengiančia 5-8 klasių mokinius tolesniam sėkmingam ugdymuisi gimnazijose. Jau 2003 metais mokykla ir universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kurioje buvo aiškiai nubrėžta kryptis – architektūra. Šiandien sutartis atnaujinama integruojant bei akcentuojant tiksliuosius ir gamtos mokslus, numatant mūsų mokyklą kaip bazinę universiteto progimnaziją. KTU, daugiau kaip prieš du dešimtmečius įsteigęs KTU gimnaziją, kuri šiuo metu Lietuvoje turi aukščiausią reitingą, įrodė, kad glaudus universitetinės ir bendrojo ugdymo mokyklos bendradarbiavimas yra kelias į sėkmę.

Mokykloje, turinčioje gilias tradicijas ir paveldą, mokoma pagarbos istorijai, tradicijai, ugdomas pilietiškumas, įsigilinant į bendruomenėje esančias problemas ir jas sprendžiant. KTU progimnazija bus tokia ugdymo ir ugdymosi institucija, kuri sukurta moksleiviui ir tenkina jo bei  šeimos pedagoginius poreikius, užtikrina saugumą ir pačias tinkamiausias sąlygas vaikui visapusiškai tobulėti. KTU progimnazijoje ugdysime vaiką, gebantį gyventi šiuolaikinėje visuomenėje.

Trijų pakopų vidurinio ugdymo(si) sistema gera tuo, kad leidžia mokykloms kurti tik tai amžiaus grupei, kurią ugdo, tinkamas edukacines aplinkas. Pradinukų aplinka turi skirtis nuo vienuoliktokams skirtos ugdymosi aplinkos, net biblioteka – neatsiejama ugdymo proceso aplinka – ir ta turi būti kitokia, kaip ir klasė, rūbinė ar valgykla. Kurti 5-8 kl. moksleivių mokymosi aplinką, modeliuoti ugdymo turinį,   labiau jį specializuojant pagal mokinių amžiaus tarpsnį, nelengva, nes šis amžiaus tarpsnis (paauglio)  ypatingas. Kvalifikuotų pagalbos vaikui specialistų ir pedagogų specializacija, dirbant su šio amžiaus mokinių grupėmis, yra ypatingai svarbus veiksnys, norint pasiekti maksimalių rezultatų. Mes siūlome ne sėkmės-nesėkmės loteriją, o dėsningą sistemą, kurios pagrindas – mokytojų kompetencija pagrįstas, nuoseklus, sistemingas koncentravimasis į vieną švietimo sistemos grandį, siekiant maksimaliai ir kryptingai išnaudoti visas galimybes mokinių ugdymui(si). Socialinės atsakomybės ir finansinio raštingumo programų naudojimas matematikos pamokose, gamtos ir socialinių mokslų pamokų organizavimas netradicinėse edukacinėse erdvėse, naudojantis Universiteto laboratorijomis. Visa tai - KTU Vaižganto vidurinėje. Taip pat bus vykdoma programa, kuri pratęs architektūros integraciją su gamtos mokslais, leis mokiniams suvokti visumą aplinkos, kurioje jie gyvena ir gyvens kurdami savo ateitį. Architektūrinį ugdymą, kurio pagrindinis metodas -   projektas, suvokiame plačiąja prasme. Tai galimybė praplėsti ir praturtinti ugdymo turinį,  puoselėjant mokinių meninį ir estetinį suvokimą, jų gebėjimą pajusti ritmą, rašyti šriftu, tobulinti  kaligrafijos, braižybos pagrindus bei įtvirtinti technologijų naudojimo įgūdžius.

Mokykloje  priimame įvairias kultūras, nuo seno puoselėjame tradicijas. Tačiau aplinkinio pasaulio pokyčių dinamika  ir mus skatina išbandyti savo potencialą įvairiose veiklos srityse, kurti asmeninio gyvenimo perspektyvą. Aktyviai  įsijungdami į nuolat kintantį gyvenimą, mokiniai tampa kur kas atsparesni su naujovėmis ir pokyčiais susijusiam stresui, ypač rengiantis studijoms ir renkantis profesiją.

Sistemingas, nuoseklus, aiškiai apibrėžtas ir sąmoningai pasirinktas perėjimas iš vienos pakopos į kitą pagal mokyklos filosofiją, kai ši atitinka šeimoje ugdomas ir puoselėjamas vertybes ir strategiją, veikia mokinius kaip dar vienas ugdymo būdas. Ir vaiko perėjimas į kitos ugdymosi pakopos mokyklą nežaloja jų dvasiškai, tačiau padeda suvokti, kad kaita ir gyvenime egzistuojantys pokyčiai, susiję su mokykla, yra natūralus, neišvengiamas ir būtinas dalykas. Dauguma atvejų mokyklos pakeitimas, aplinkos kaita, žmonių, su kuriais bendraujama ir bendradarbiaujama (tiek mokytojų, tiek mokinių), pasikeitimas teigiamai veikia mokinio savęs suvokimo, savivertės jausmus ir jo požiūrį į autoritetą.

Griežtai laikysimės nuostatos, kad Mokytojas – ne tik autoritetas mokiniui, ypatingai gerai išmanantis raidos ir pedagoginę psichologiją, bet ir pagalbininkas, matantis ir suprantantis vaiko problemas ir padedantis jas spręsti. Darbui progimnazijos klasėse kviesime patyrusius kompetentingus pedagogus.

Pagrindinis kriterijus komplektuojant progimnazijos  klases – bendrųjų gebėjimų - lietuvių kalbos, matematikos, užsienio kalbos ir pasaulio pažinimo žinių įvertinimas ir pokalbis su mokiniu ir jo tėvais (globėjais). Gabiausiems mokiniams pasiūlysime mokytis progimnazijos klasėse (t.y. klasėse su sustiprintu akademinių pasiekimų lygmeniu). Tai reiškia, kad  mokiniams bus keliami maksimalūs reikalavimai, kurie suteiks galimybę tobulinti praktinius įgūdžius ir kompetencijas bei įtakos profesinį pasirinkimą.

Būdami užtikrinti savo sėkme, jau dabar kviečiame į Kauno technologijos universiteto Vaižganto vidurinę mokyklą, būsimą KTU progimnaziją.

 Nuo š. m. birželio 1 d. priėmimas į 5, 6, 7 klases, o nuo gegužės 1 d. –  į pradinio ugdymo klases. Prašymą užpildyti galite, atėję į mokyklą, adresu Skuodo g. 27. Informacija tel. 341412 arba internetinėje mokyklos svetainėje (www.vaizgantas.kaunas.lm.lt).
Comments
Rašyti naują Ieškoti
Komentuoti
Vardas:
Email:
 
Pavadinimas:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
Please input the anti-spam code that you can read in the image.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Ankstesnis   Kitas >
 

 

 

Svetainė atnaujinta:

2019-05-17 08:05:31

Pamokų laikas

1 klasių pamokų laikas 
1. 8.15 – 8.50
2. 9.10 – 9.45
3. 10.05 – 10.40
4. 11.15 – 11.50
5. 12.25 – 13.00




2-8 klasių pamokų laikas
1. 8.15 – 9.00
2. 9.10 – 9.55
3. 10.05 – 10.50
4. 11.15 – 12.00
5. 12.25 – 13.10
6. 13.20 – 14.05
7. 14.10 – 14.55
8. 15.00 – 15.45 


Mokinių atostogos 2018-2019 m.m.

Trimestrų trukmė:

1-asis 09-03–11-30

2-asis 12-01–03-08

3-iasis 03-12–06-21 (5–8  klasei)
            03-12–06-06 (1-4 klasei)


Rudens atostogos
1-8 kl. : 10-29–11-02

Žiemos (Kalėdų) atostogos
1-8 kl.: 12-27–01-02

Žiemos atostogos
1-8 kl.: 02-18-02-22

Pavasario (Velykų) atostogos
1-8 kl.: 04-23–04-26

Vasaros atostogos
1-4 kl.: 06-07–08-31 

Vasaros atostogos
5-8 kl.: 06-22–08-31
 
  

 

Nuotraukos

Prisijungę