Šių metų kovo
mėnesį tarptautinio Erasmus+ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar
sugebėsime?“ (angl. „Let’s become mathematicians, shall we?“) dalyvių
susitikimas vyko Lenkijoje, Sosnowiec miesto Szkoła
Podstawowa nr 29 im. Władysława Broniewskiego mokykloje.
Mūsų mokyklai, Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijai,
atstovavo 4a klasės mokinė Aušrinė
Masiulionytė, 6a klasės mokinės Eva Jasėnaitė ir Gustė Kalasauskaitė, 7b klasės mokiniai Laura Balčiūnaitė
ir Skomantas Jakubauskas, 7d klasės mokinė Liepa Žemaitė. Mokinius lydėjo progimnazijos anglų kalbos mokytojas Deividas
Vaičiulis bei matematikos mokytoja Emilita Viskantienė.
Susitikimui buvo rengiamasi ne vieną dieną. Komanda buvo
sudaryta iš mokinių, kurie geriausiai mokosi matematikos ir anglų kalbos bei
įvairiose olimpiadose, konkursuose pasiekė puikių rezultatų. Komandai
pasirengti padėjo mokyklos mokytojai: Eglė Grinkevičienė, Danutė Domskienė,
Emilita Viskantienė, Deividas Vaičiulis, Jurgita Stankaitienė, Ramunė
Razevičienė, Haroldas Černius ir kiti. Mokiniai parengė pristatymą apie savo
mokyklą anglų kalba, parengė pristatymus apie mūsų mokykloje taikomus matematikos
mokymo metodus ir būdus. Mokiniai dalyvavo įvairiose, su matematika susijusiose
integruotose veiklose. Viena iš labiausiai mokiniams patikusių praktinių užduočių – integruota matematikos ir muzikos veikla
„Grojame matematiką“. Šią veiklą mokiniai nufilmavo ir pristatė projekto
partneriams susitikimo Lenkijoje metu.
Taigi, po ilgo ir
kruopštaus pasiruošimo, susikrovusi projekto veiklų pavyzdžius ir
reikalingiausias priemones, mūsų KTU Vaižganto progimnazijos komanda pagaliau
patraukė į Sosnowiec miestą Lenkijoje. Varginanti kelionė nenumušė ūpo ir visi
linksmai kibo į projekto partnerių
paruoštas veiklas, o Lenkijos atstovai ir jų komandos plušo iš peties,
besistengdami projekto dalyvius kuo svetingiau priimti, pavaišinti, aprodyti ir
padėti. Į šį projektą buvo įtraukta visa Sosnowiec‘o miesto mokykla, mokiniai,
mokytojai ir vadovai nėrėsi iš kailio demonstruodami begales skirtingų ir
įdomių veiklų, kurias mielai atlikome ir buvome tikri, kad būtinai pristatysime
grįžę namo.
Projekto susitikimo metu mokiniai ypač patobulino
anglų kalbos žinias, juk reikėjo ne tik pristatyti savo parengtą medžiagą, bet
ir nuolat bendrauti tiek su lenkų mokiniais, tiek ir su kitų šalių atstovais.
Visus vienijo bendros veiklos: kodavimo užduotys, eksperimentai ir įvairūs
skaičiavimai gamtamokslinėje laboratorijoje, matematinės, šachmatų, tangramų
dėliojimo varžybos, kūrybinės užduotys.
Kultūrinė programa buvo taip pat įdomi. Susitikimo
dalyvius priėmė Sosnowiec miesto meras. Didžiulį įspūdį Erasmus+ projekto
dalyviams paliko apsilankymas ir viename
interaktyviausių bei įdomiausių
muziejų visoje Europoje – Koperniko mokslo muziejuje Varšuvoje.
Mokytojų
atsiliepimai:
„Viso projekto metu
mokykla visa galva pasinėrė į matematines veiklas. Mokytojai, mokiniai ir tėvai
patyrė daugybę iššūkių, kurie atnešė nuostabių rezultatų. Projektinės užduotys
vaikams atrodė įdomios ir naudingos, ypač padėjo jiems iš naujo atrasti
komandinio darbo džiaugsmus. Na, o kelionė į Lenkiją, gyvenimas, darbas kasdien
su savo mokyklos komanda buvo vienas malonumas. Tokio projekto dėka mes, mokytojai,
galime iš naujo pažinti savo mokinius, pamatyti jų įvairiaspalves asmenybes ir
tobulėti kaip specialistai.“ (Emilita Viskantienė ir Deividas Vaičiulis)
Erasmus+ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar
sugebėsime?“ susitikimas Lenkijoje jau baigėsi, tačiau grįžę iš jo mokiniai ir
mokytojai dar ilgai dalysis savo patirtimi bei įgytomis žiniomis ne tik su
mokyklos bendruomene, bet ir su kitų mokyklų mokiniais bei mokytojais.
Jurgita
Stankaitienė, projekto organizatorė
KTU
Vaižganto progimnazija
|