Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešoji biblioteka sėkmingai
įgyvendino projektą „Mano gatvė 360 laipsnių kampu“, skirtą vaikų ir jaunimo
informacinių technologijų, meniniams ir kitiems bendriesiems gebėjimams ugdyti
bei skatinti domėtis savo gyvenamąja aplinka ir jos istorija.
Trys moksleivių grupės,
vadovaujamos patyrusių gidų, Rolandos Girskienės ir Ovidijaus Jurkšos, vaikščiojo
po savo gyvenamas apylinkes, bendravo su vietiniais gyventojais, domėjosi
išlikusiais istoriniais pastatais ir rinko medžiagą apie išskirtinius įvykius. Į
ekskursijų maršrutą buvo įtrauktos įdomiausios Šančių bei Kauno rajono vietos,
pradedant ąžuolyne slypinčiu piliakalniu, daug dėmesio skiriant carinio
laikotarpio Kauno tvirtovės statiniams bei baigiant Garliavos miestelio
bendruomenės pastatais.
Atrastas vietas projekto
dalyviai įamžino 360 laipsnių fotokamera, kuria darytos nuotraukos suteikia
realų erdvės bei buvimo toje vietoje pojūtį. Vėliau moksleiviai kartu su KTU Informatikos
fakulteto studentais Andriumi Paulausku ir Tomu Valatkevičiumi tyrinėjo
virtualios realybės žaidimų kūrimo galimybes, mokėsi paruošti surinktą medžiagą
ir panaudoti ją virtualiai ekskursijai po nufotografuotus objektus sukurti.
Kauno miesto savivaldybės
Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos direktorė Nomeda Domeikienė džiaugėsi, kad
tokia veikla suteikia
moksleiviams galimybę arčiausiai jų namų esančioje bibliotekoje susipažinti su
naujausiomis pasaulinėmis tendencijomis bei išbandyti save iškart keliose
srityse – tiek kraštotyros ir fotografijos, tiek virtualių turų ir žaidimų kūrime.
Gali būti, kad šis projektas ne vienam dalyviui bus postūmis toliau domėtis
naujosiomis technologijomis, o gal net pasirinkti informatikos studijas
universitete.
Kaip pastebėjo
projekto konsultantas, KTU Informatikos fakulteto docentas Tomas Blažauskas, projekto metu sukurtą
virtualų turą, kuriame panaudota beveik 100 panoraminių nuotraukų bei pagal jį
sukurtą žaidimą galima laikyti vienu pirmųjų virtualiai realybei pritaikytų
edukacinių žaidimų Lietuvoje. „Virtuali realybė, leidžianti vartotojui
pasijusti taip, lyg jis pats būtų tam tikroje vietoje, turi didžiulį potencialą
ir teikia daug galimybių organizuojant patį mokymosi procesą. Didelė tikimybė,
jog artimoje ateityje kiekvienam mūsų ji taps neatsiejama gyvenimo dalimi,“
– prognozavo specialistas.
Projekto metu sukurtą virtualų
turą ir žaidimą personaliniam kompiuteriui visi besidomintys gali rasti bibliotekos
tinklalapyje www.kaunas.mvb.lt/360, o virtualiai realybei pritaikytą jų versiją artimiausiu metu bus galima
parsisiųsti iš Oculus
store platformos.
Pagrindiniai
projekto rėmėjai: Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Kauno miesto
savivaldybė.
Projekto
partneriai: KTU Vaižganto progimnazija, Kauno jaunųjų turistų centras, Kauno
neįgalaus jaunimo užimtumo centras, Kauno rajono savivaldybės viešoji
biblioteka.
Daugiau
informacijos tel. (37) 22 63 22 arba el. paštu renginiai@kaunas.mvb.lt
Kultūrinės veiklos vadybininkė
Inga Zinkevičiūtė
|