Akcijų tikslai buvo: skatinti mokinius
ugdyti įpročius maitintis sveikai ir subalansuotai, siekiant ugdyti vaikų
vaisių ir daržovių valgymo įpročius. Diskutuoti maisto švaistymo tema ir ką
galėtų kiekvienas mokinys padaryti, kad kuo mažiau maisto būtų iššvaistoma. Išmokti
į maistą pažvelgti kūrybiškai - iš meno pusės. Daug idėjų, kokias veiklas
organizuoti ir medžiagos diskusijoms, protų mūšiui vesti atsiuntė projekto
„Sveikatiada“ organizatoriai.
Trumpai apie įdomiausias veiklas:
4a
klasės mokiniai žino, kad daržoves ir vaisius valgyti yra sveika. Jie gardūs ir
naudingi. Tačiau per vieną pamoką jie buvo panaudoti vaikų kūrybiškumui ugdyti.
Iš atsineštų vaisių ir daržovių vaikai darė anspaudus ir kūrė savo piešinius. „Buvo
smagu!“, - sakė mokiniai.
5c klasės mokiniai dalyvavo edukacinėje
programoje „Būk sveikas“, kuri vyko Kauno A. Žikevičiaus saugaus vaiko mokyklos
Emocinės vaiko saugos centre. Mokiniai praplėtė žinias apie sveiką gyvenseną,
aptarė sveikos mitybos principus, pusryčių naudą, sužinojo įdomių faktų apie
vaisius ir daržoves. Labiausiai patiko praktinė užsiėmimo dalis: minti mįsles
apie vaisius ir daržoves, žaisti žaidimus „Valgomas –
nevalgomas“, „Taip arba ne“.
7a klasė valandėlės metu diskutavo tema „Kas geriau -
savo atsineštas maistas ar pietūs mokyklos valgykloje?“, be to, buvo įvykdyta visų
klasės mokinių apklausa ir kartu padarytos išvados.
Apklausos rezultatai:
- iš namų
maistą nešasi 20% klasės mokinių. Maisto krepšelį sudaro vaisiai, saldumynai.
Tik vienas mokinys nešasi daržoves. Išvada: iš namų atsineštas maistas
neatitinka sveiko maisto piramidės.
- 20%
mokinių nevalgo mokykloje, nes namie valgo gausius karštus pusryčius (košės,
blynai, omletai) ir, grįžę iš mokyklos, valgo pietus namuose. Prieita prie
išvados, kad ši mokinių grupė valgo kokybiškiausią ir sveikiausią maistą.
- 60%
mokinių valgo mokyklos valgykloje, iš jų tik 15% valgo karštus pietus, likę - tenkinasi
užkandžiais (saldumynais, bandelėmis, picomis). Mokiniai nenori valgyti sriubos.
Visi kartu priėjo išvados, kad reikia keisti vaikų mitybos įpročius, daugiau
dėmesio skirti sveikų gyvenimo įgūdžių formavimui, atsižvelgiant į tai, kad
dabar šios tendencijos ir visuomenėje populiarėja.
7-8 klasių 85 mokiniai dalyvavo protų
mūšio „Sveika mityba“ kovose. I-jame etape sprendė testą, II-jame - atsakinėjo
į žodinius klausimus, III-jame - atsakinėjo į vaizdinius klausimus, IV-jame - aiškinosi
vitaminų šaltinius. Mokiniai pagilino savo žinias apie sveiką mitybą. Nugalėjo
draugystė, bet geriausiai pasirodė 8b klasės mokiniai.
8-tokai biologijos pamokų metu nagrinėjo
maisto etiketes, kalbėjo apie maisto priedus ir jų funkcijas.
5-7 klasių mokiniai vykdo statistinį
tyrimą „Kiek maisto atliekų sukaupia mano šeima?“. Pasinaudojo organizatorių pasiūlyta idėja. Talkino ir tėvai
namuose renkant informaciją tyrimui. Tyrimo rezultatai nustebino visus. Maisto
išmetame daug ir pinigų per metus
„išmetame“ nemažai.
5-tokai lietuvių k. pamokų metu kūrė
„Odę daržovėms“. Iliustruosime mokinių piešiniais ir surengsime parodą. Vienas
kūrinys:
Augo darže pomidoras.
Toks storulis ir
raudonas.
Jam šypsojosi
saulutė
Ir kaimyniška
morkutė.
Kai sunoks tas
pomidoras,
Toks storulis ir
raudonas,
Nusiskinsiu, na
ir ką.
Liks darže
tiktai morka!
V.Narauskaitė,
5b.
Parengė
A.Butvilienė, koordinatorė
|