Jau trečius metus mokykloje
vykdoma netradicinė edukacinė veikla,
skirta mokinių žinių praktiniam pritaikymui, ugdymui karjerai. Veiklų tikslas -
išmokti dirbti komandoje, priimti
bendrus susitarimus, pasimokyti iš kitų. Organizuojant šią savaitę, talkino
KTU, VDU dėstytojai, studentai, mokinių tėveliai ir kiti kviesti lektoriai.
Įvairias integruotas pamokas vedė ir progimnazijos mokytojai. Klasių auklėtojai
kartu su auklėtiniais vyko į edukacines
pamokėles miesto muziejuose, susitikimus su įdomiais žmonėmis ir kt.
Trumpa praktikos
savaitės veiklų apžvalga:
Pirma diena.
·
Visų
5-8 klasių mokiniai aplankė didžiausios pasaulyje dalelių fizikos laboratorijos
CERN parodą
„LHC InteractiveTunnel“ ir KTU „Santakos“ slėnį. Susipažino su
didžiausiu pasaulyje mokslo eksperimentu fizikos srityje, su Visatos bei
subatominio pasaulio paslaptimis. Apžiūrėjo CERN Parodos ekspoziciją, kurią
sudarė dvi dalys - plakatų paroda ir interaktyvi instaliacija, kuri pristatė didžiausią
pasaulyje mokslo eksperimentą fizikos srityje. Patys išbandė protonų greitinimą
ir didžiuliame ekrane stebėjo, kaip nuo protonams suteiktos energijos priklauso
jų susidūrimo pasekmės.
·
5-tų
klasių mokiniai edukacinėje pamokoje susipažino su tautinių juostų pynimo
istorija, tautiniais
motyvais, patys nupynė sau juostą.
Užsiėmimą vedė tautodailininkė V.Ratautienė, buvusi mokyklos mokinė.
·
6-tų
klasių mokiniai su mokytojomis E.Viskantiene, I.Mačiežaite- Doveikiene KTU
Matematikos ir
gamtos mokslų fakultete išklausė
lektoriaus M.Šnipo paskaitą „Kaip rasti geriausią maršrutą?“, atliko praktines
užduotis.
·
7-8
klasių mokiniai dalyvavo buvusios mokyklos mokinės M.Garalevičiūtės kursinio darbo
„Mokykla
kaip bendruomenės centras XX a.
6-9 dešimtmečiuose“. Mokslo teorija: istoriniai šaltiniai, medžiagos rinkimas,
tikrinimas ir analizavimas. Reikalavimai projektiniams, kūrybiniams darbams
mokykloje ir universitete“ pristatyme ir aptarime. Medžiaga darbui buvo imta iš
mokyklos muziejaus, konsultavo istorijos mokytoja A.Pranaitienė. Be to, penkios 8c klasės mokinių komandos iš anksto
parengė ir pristatė savo istorijos kūrybinius darbus „1919-1940 metų Kauno
architektūra“. Šie darbai buvo atliekami tam, kad pamokos metu būtų galima lyginti ir analizuoti (integracija
su architektūros programa). Atlikdami darbą, mokiniai lankėsi Šančių
bažnyčioje, centriniame pašte ir kt. Mokinių darbai: https://youtu.be/gBcqQAJmHzM.
·
6-tokai
integruotoje technologijų ir dailės pamokoje gamino tradicinių švenčių simbolius.
Technologijų mokytoja
M.Mickevičienė juos aptarė. Dailės mokytoja E.Jocienė papasakojo apie druskos
tešlą, kokius iš jos galima pagaminti velykinio medelio simbolius, paaiškino
darbų eigą. Pagamintą tešlą, pagal pateiktas
formas, mokiniai pjaustė, dekoravo pasirinktu būdu. Gaminiai buvo džiovinami,
vėliau, per dailės pamokas, darbelius nudažė, jais bus papuoštas velykinis
medelis. Mokiniai pagilino žinias apie tradicines kalendorines šventes, sužinojo
druskos tešlos gaminimo etapus, kaip galima jais papuošti velykinį medelį. Buvo
aptarta, kad šiuo būdu galima pagaminti ir kitus darbelius.
·
7-tokai su dailės mokytoja A.Migoniene
ir dailės studijos vadovu H.E.Černiumi, technologijų mokytoja
M.Mickevičiene
ir informacinių technologijų mokytoja L.Pranukevičiene kūrė ornamentus
įvairiomis technikomis – karpiniais, skaitmeninius ir kt.
·
8-tokai kartu su istorijos mokytoja A.Pranaitiene
ir geografijos mokytoja L.Lapinskiene tris pamokas
aktyviai
atlikinėjo praktines užduotis
integruotoje geografijos-istorijos pamokoje „Didieji geografijos
atradimai“. Pradžioje
buvo peržiūrėti du filmai apie Europos ir pasaulio civilizacijų ir valstybių
sienų kaitą. Pristatyta teorinė darbo su istoriniais ir geografiniais žemėlapiais
dalis. Naudodamiesi turimomis žiniomis, pamokos pradžioje gauta informacija,
žemėlapiais, internetu ir mokytojų pagalba
mokiniai atliko projektinius darbus, kuriuose buvo tekstinės, vaizdinės,
darbo su žemėlapiais užduotys. Atliktus darbus pristatė. Mokiniams veiklos
patiko, tik paprašė, kad kitais metais būtų daugiau vaizdinių užduočių,
iliustracijų nagrinėjimo.
·
Su 5-8
klasių mokiniais šunų dresūros
paslaptimis dalijosi R.H.Merkelis ir jo žmona, 5a klasės mokinio
tėvai. Mokiniams
užsiėmimai labai patiko. Patiko ir gražus šuo, kuris rodė, ką išmokęs. Susitikimą
suorganizavo R.Songailienė, žmogaus saugos mokytoja.
·
3-8 klasių 31 mokinys dar suspėjo sudalyvauti
tarptautinio matematikos konkurso Pangea
pirmame Kauno apskrities ture. Į antrą respublikinį turą pateko 15.
Antra diena
·
Vilius Balsevičius, 6a klasės mokinio tėtis, UAB
"INTEREGUS" direktorius, visus 5-8 klasių mokinius supažindino su UAB
veikla. Bendrovė kuria logotipus, gamina antsiuvus, gaireles, sages, aplikuoja,
siuvinėja ant kepurių ir pan. Pramoninis siuvinėjimas - tai siuvinėjimas
automatizuotomis siuvinėjimo mašinomis. Tam reikia: siuvinėjimo mašinos,
kompiuterio, specialios kompiuterinės programos, siuvinėjimo siūlų, siuvinėjimo
priedų, noro bei žinių. Pirmiausia reikia žinoti, ką norite siuvinėti, tada -
ant ko, o toliau jau - techninių galimybių ir norų maksimalus derinimas.
V.Balsevičius praktiškai pademonstravo (atsivežė į mokyklą automatizuotą
siuvinėjimo mašiną), kaip vyksta gamybos procesas nuo idėjos iki gaminio.
Mokiniai susipažino su konkrečios bendrovės veikla, pamatė, kaip vyksta gamybos
procesas. Buvo įdomu.
·
Psichologės D. Valiūnė, E. Kobzakaitė pravedė ugdymo karjerai savęs pažinimo
užsiėmimus 5-6 klasių
mokiniams, sudarė klasės santykių gerinimo planus, susipažino
su pagrindinėmis sąvokomis, apibūdinančiomis santykius, aptarė pagrindines
emocijas ir jausmus. Mokiniams buvo tinkamos tiek struktūruotos, tiek aktyvios
užduotys. Susitarta dėl tolimesnių užsiėmimų.
·
7c
klasėje savęs pažinimo užsiėmimus vedė soc. pedagogė A.Stasionienė.
·
7-tų klasių mokiniai su biologijos mokytoja A.Matiukiene nagrinėjo
temą „Sveika gyvensena. Kaip aš
elgiuosi
valgykloje?“. Tema aktuali, nes nuo
mitybos etikos, pasirenkamo maisto priklauso mūsų sveikata. Darant plakatus,
išsiaiškino sveikos mitybos principus,
kaip elgtis valgant, suteikti pirmąją pagalbą užspringus maistu. Plakatus iškabino valgykloje kaip mokymo priemonę
geram elgesiui valgykloje.
·
8-tų klasių mokiniai su biologijos mokytoja A.Matiukiene mokėsi naudotis mikroskopu, gaminti mikropreparatus. Stebėjo
svogūnų ląstelių plazmolizę. Mokėsi pagal ląstelių požymius atskirti augalinę
ląstelę nuo gyvūninės. Gaminosi augalinių ląstelių mikropreparatus, ieškojo
žiotelių. Darbas vyko pakankamai sklandžiai tik dar trūksta įgūdžių dirbant su
mikroskopu, gaminant mikropreparatus, bet tam ir mokomės.
·
5-6 klasių mokiniai su gamtos mokytoju T.Gulbinu atliko tiriamuosius
bandymus su buityje naudojamomis
priemonėmis.
·
5-tų klasių mokiniai kartu su istorijos mokytoja
A.Pranaitiene ir informacinių technologijų mokytoja L.Pranukevičiene dalyvavo
pilietinėje iniciatyvoje –
virtualioje - integruotoje istorijos, IT pamokoje su Šv.Pranciškaus
gimnazijos 4-tos kl. mokiniais „Laisvės kaina“.
rnete: galimybės,
saugumas, etiškas elgesys“, filmo „Šančių bažnyčia“ peržiūra, bendravimas
„Skype“ programa su kitos mokyklos moksleiviais
pamokos metu. Mokiniams buvo įdomu klausyti naujų draugų pasakojimų,
dalinti savo įžvalgomis, kaip jie supranta laisvę. Veikla pasiteisino, nors
garso kokybės norėtųsi geresnės. Garsu
nebuvo patenkinti ir kolegos, viena iš trukdžių priežasčių – kolegų mokykla
prie oro uosto, tad trukdė sraigtasparnių skrydžiai.
·
6-tokai 3
pamokas su mokytojomis A. Pranaitiene, V.Norkuviene, R. M. Petkevičiene
nagrinėjo temą:
„Raštijos pradžia.
Gedimino laiškai. Pirmoji Lietuviška knyga“. Vykdytos veiklos (trumpai): 6-okai dirbo grupėse (8 grupės). Tai buvo
kartojimo ir žinių įtvirtinimo pamoka, prisimenant, ką iš istorijos mokėsi
5-oje klasėje ir literatūros 6-oje klasėje. Grupės gavo įvairias – tekstines,
vaizdines, kartografines užduotis ir turėjo pasiskirstę darbais jas atlikti bei
pristatyti stendinį pranešimą. Mokiniai galėjo naudotis tiek istorijos, tiek
literatūros vadovėliais, žemėlapiais, internetu, mokytojų konsultacijomis.
Užduočių pavyzdžiai: istorijos užduotis-darbas su istoriniu žemėlapiu „Europa
XIV a. Amatai. Prekyba. Švietimas“. Mokinių projektiniai darbai buvo įvertinti
pagal iš anksto nurodytus reikalavimus, mokiniai įsivertino patys ir įvertino draugų indėlį į bendrą darbą.
Mokiniai teigė, kad
pradžioje pasirodė labai daug užduočių ir jos atrodė sunkios, bet pasidalijus
darbus nebebuvo taip sunku. Užduotys buvo įvairių lygių – ir sunkesnės, ir
lengvesnės.
·
8a,8b klasių mokiniai su mokytojomis
E.Viskantiene ir A.Butviliene nuo pat ryto stebėjo demonstracijas
KTU moksleivių
laboratorijoje, demonstravo studentas D.Kočinas. Tuo tarpu 8c klasės mokiniai su biologijos
mokytoja A.Matiukiene atliko biologijos praktikos darbus.
·
7a,7c klasių mokiniai su auklėtojomis V.Raubiene ir V.Skučiene susipažino su KKNUC veikla.
Išvykos metu KKNUC
pavaduotoja ugdymui Rasa Jankevičienė pravedė trumpą ekskursiją po mokyklą ir
papasakojo, kaip gyvena klausos negalę turintys vaikai. Kaip jie mokosi mūsų
mokyklos septintokai galėjo
pamatyti patys. Visi
mokiniai buvo išskirstyti grupelėmis ir kartu su KKNUC mokiniais dalyvavo visų dalykų pamokose. Pamokos buvo
vedamos lietuvių gestų kalba, kaip yra įprasta šioje mokykloje. Vėliau
bibliotekoje mūsų mokiniams buvo
parodyta lietuvių liaudies pasakos „Gaidelis ir vištelė“ vertimas į
lietuvių gestų kalbą.
Veikla pavyko. Kai
kurie 7c klasės mokiniai ne pirmą kartą vyksta į KKNUC, jau anksčiau yra vykdę
kai kurias veiklas. 7a klasės mokiniams daug kas buvo nauja, neįprasta.
Didžioji dauguma mokinių iki šiol nebuvo matę gestų kalbos. Visiems buvo
naudinga iš arti pamatyti, kad šalia mūsų gyvena ir „kitokie“ žmonės, išmokti
pripažinti ir gerbti skirtumus.
·
8b ir 8c klasių mokiniai su užsienio kalbų mokytojais E.Grinkevičiene,
N.Burygina, A.Karbonskiene,
A.Leonavičiene
dalyvavo VDU užsienio kalbų centre. Užsiėmimo tema: IKT
+ anglų kalba, ispanų ir italų kalbų pradžiamokslis. Mokiniai žiūrėjo
filmą anglų k. ir aptarė grupėse, vyko užduočių atlikimas raštu ir
apibendrinimas, buvo mokomi ispanų ir italų kalbų, naudojant interaktyvius
mokymo metodus. Užsiėmimai buvo vedami ispanų ir italų kalbų dėstytojų.
Trečia
diena:
·
Visi 5-8 klasių mokiniai dalyvavo integruotoje veikloje protų kova
„Ar tu žinai...,?“. Veiklas organizavo
ir užduotis parengė
kalbų mokytojai E. Grinkevičienė (vedė renginį), A. Karbonskienė, I.
Mačiežaitė-Doveikienė, N.Burygina,
A.Leonavičienė, J.Urbonienė, V.Norkuvienė, R. M. Petkevičienė. Visi 5-8 klasių mokiniai dirbo komandomis, po
5,6 kiekvienoje. Mokiniai atsakinėjo į pateiktus klausimus įvairiomis kalbomis.
Konkursas vyko dviem turais, po dešimt klausimų kiekviename.
·
5-tų klasių mokiniai su mokytojomis V.Norkuviene ir
L.Pranukevičiene rašė laišką Žemei.
·
6-tokai su klasių auklėtojomis A. Pranaitiene,
I. Mačiežaite – Doveikiene ir rusų k. mokytoja
N.Burygina
lankėsi Kauno aviacijos muziejuje ir kartu su muziejaus darbuotojais nagrinėjo
temą: „Kodėl skrenda lėktuvas?“. Užduotis ruošė muziejaus darbuotojai, vykdė
mokiniai, jos buvo susijusios su istorija, matematika, fizika. Dauguma mokinių
muziejuje lankėsi ne pirmą kartą, tačiau programą „Kodėl skrenda lėktuvas“
klausė pirmą kartą ir jiems patiko. Labai patiko lėktuvų imitatorius.
·
7-tokai tris pamokas plušėjo integruotoje
matematikos-geografijos pamokoje „Statistinė kelionė po
Europą“ mokytojos
L.Lapinskienė, D.Domskienė, E.Viskantienė. Mokiniai pakartojo ir taikė
praktiškai žinias, įgytas matematikos ir geografijos pamokose. Iškilus
sunkumams, informacijos ieškojo vadovėliuose bei internete. Taip pat
konsultavosi su mokytojais. Užduočių buvo daug, bet septintokai puikiai
susitvarkė ir pateikė labai gražius darbus. Dauguma mokinių geba dirbti grupėmis, bendradarbiauti,
susirasti reikiamą informaciją įvairiuose šaltiniuose (vadovėliuose, internete
ir kt.). Statistinę informaciją pateikė diagramomis, atliko statistinius
skaičiavimus.
·
8-tokai atliko Baltiško Zodiako interpretacijas.
Dailės mokytoja E.Jocienė parengė pristatymą apie
baltišką Zodiaką.
Mokytoja papasakojo, kad etnoastronomas Jonas Vaiškūnas pateikė informaciją
apie tai, kad po Antrojo pasaulinio karo rastas kaušas vienos Gardino bažnyčios
rūsyje (tarp ten sumesto seno bažnytinio inventoriaus). Iš kitų muziejuose
esančių kaušų jis išsiskyrė savo įspūdingu dydžiu. Ant šio kaušo pavaizduota 12
senovinių piešinių. Piešiniai buvo atrasti nuo kaušo nugramdžius spalvotais
dažais nutapytus krikščioniškųjų šventųjų paveikslus. Pavyko įrodyti, kad tai –
ne šiaip sau kalendoriniai ženklai, o Zodiakas. Integruotos veiklos tikslas - pagaminti baltiškus Zodiako
ženklus. Mokiniai atsinešė įvairių
medžiagų darbo gaminimui, mokytojas R.Paznokas su mokiniais iš anksto buvo
paruošęs ruošinius darbų pagrindui. Atlikti
įspūdingi darbai buvo eksponuojami
parodoje mokyklos erdvėse.
·
8c klasės mokiniai vadovaujami fizikos mokytojos V.Balandaitės
parengė pranešimus tema
„Atsinaujinantys
energijos ištekliai“ ir pamokos-konferencijos metu juos pristatė visiems 8-tų
klasių mokiniams, atsakė į jų klausimus.
·
5-8 klasių mokiniai ne tik atliko praktines
užduotis, bet ir sportavo vadovaujami kūno kultūros
mokytojų V.Raubienės
ir E.Karpovo. Rungėsi estafetėse (turėjo sudalyvauti 8-niose estafetėse), žaidė
kvadratą, traukė virvę ir kitaip stiprino sveikatą.
Ketvirta
diena:
·
Muzikos projektus su 5-8 klasių mokiniais vykdė muzikos mokytojas V.Venclovas.
·
7-8 klasių mokiniams paskaitą
„Asmeninių finansų valdymas“ skaitė ir į mokinių klausimus atsakė Kauno respublikinės ligoninės
direktorius valdymui Rimantas Autukas.
Po to mokiniai, vadovaujami mokytojų E.Viskantienės, A.Beinakaraičio ir
A.Butvilienės, atliko praktinę užduotį, sudarė verslo planą pagal pateiktą
situaciją. Įdomiausios idėjos
eksponuojamos progimnazijos erdvėse.
·
Įdomios veiklos nuo 9 iki 16 val. buvo pateiktos
6-8 klasių mokiniams Microsoft Lietuva darbuotojų: Kauno S.Dariaus ir
S.Girėno gimnazijos 11-toko ir Pauliaus Paškevičiaus, Kauno technologijos
universiteto (KTU) programavimo inžinerijos doktoranto, internetinės mokymo
platformos „SolidEducation.lt“ įkūrėjo. Tema: Microsoft Lietuva ir KTU diena. Aktų salėje 6-8 klasių mokiniams
vyko paskaitos, kurių metu buvo papasakota daug įdomių dalykų apie:
aukštosios
technologijos ateityje ir dabartyje, karjeros galimybes informacinėse
technologijose, žaidimų
programavimas C#.NET kalba, taip pat AR DRONE pristatymai. Praktiškai
pademonstruotas „dronas“, kaip jį
programuoti ir
valdyti. Vaikai galėjo laimėti prizų už teisingus atsakymus.
Kompiuterių
klasėje 6a, 7a, 8a, 8b, 8c mokiniams kartu su informacinių technologijų
mokytoja L.Pranukevičiene ir svečiais vyko praktiniai užsiėmimai. Buvo suinstaliuota
žaidimų kūrimo programa Unity ir
mokiniai galėjo kurti žaidimo sceną, veikiančius objektus, deja, čia pritrūko
programavimo žinių, tad norintys pradėti programuoti galėjo registruotis į
nuotolinę pamoką, kuri vyko nuotoliniu
būdu (per Skype) šeštadienį. Mokiniams Microsoft
Lietuva ir KTU diena labai patiko. Jie labai domėjosi, klausinėjo lektorių,
registravosi į pirmąją žaidimų kūrimo
pamoką. Pasak P. Paškevičiaus, startuolis „SolidEducation.lt“ siekia
sutrumpinti programuotojo kelią – moksleiviai pradeda jo mokytis ne įstoję į universitetą, o
ketvirtoje-penktoje klasėje. Jaunieji programuotojai pradeda nuo to, kas jiems
patiems įdomiausia – žaidimų kūrimo. Jie ne tik susipažįsta su programavimo
pagrindais, bet ir išmoksta bendradarbiauti, burtis į komandas, kurti
savarankiškus projektus. Šios mokymo platformos išskirtinumas – visas mokymas
organizuojamas tik internetu, todėl yra pasiekiamas bet kurioje Lietuvos ar
pasaulio vietoje. Paskaitos lietuvių kalba vyksta moksleiviams patogiu metu – po pamokų ir savaitgaliais. Besimokydami
„SolidEducation.lt“ moksleiviai įgauna ne tik programavimo patirties –
gabiausieji ir aktyviausieji kviečiami asistuoti dėstant, dalyvauti
programavimo renginiuose ir konferencijose įvairiose pasaulio šalyse. Aktyviau
įsijungdami į įmonės veiklą, jie iš arti susipažįsta su verslo užkulisiais.
·
7c klasės mokiniai kartu su klasės auklėtoja
V.Skučiene vyko į Politinių kalinių ir tremtinių sąjungą (Laisvės
al. 39), kur susitiko
su buvusiu tremtiniu, Sibiro legenda vadinamu Jonu Koklevičiumi, kuris labai
įdomiai papasakojo apie tremtinių gyvenimą Sibire ir savo dvikovą su rudąja
meška, kai sužeistas ir beginklis nugalėjo 300 kg sveriantį žvėrį. Veikla
pasiteisino. Mokiniai labai susidomėję klausė šio įdomaus žmogaus, daug
klausinėjo. Sužinojo labai įdomių dalykų
apie tremtį, apie lietuvių išgyvenimą Sibire iš žmogaus, kuris visa tai patyrė
pats. Ypatingą susidomėjimą sukėlė
pasakojimas apie susidūrimą su rudąja meška ir Jono Koklevičiaus talismanai –
nugalėtosios meškos nagai ir iltys. Tokie susitikimai ir gyvų liudininkų
pasakojimai padeda geriau suvokti mūsų tautos istoriją ir tikrą to meto
situaciją.
·
7-tokams įdomią paskaitą suorganizavo žmogaus
saugos mokytoja R.Songailienė. Mokinius
atsakomybės prieš
gyvūnus ir saugaus elgesio su jais mokė LSMU studentai. Atsinešė ir gyvūnų.
·
6a klasės mokiniai su lietuvių k. mokytoja
V.Norkuviene vaidino literatūrinį teismą. Su mokytojomis
D.Domskiene ir
L.Pranukevičiene atliko projektą „Statistinis tyrimas“. Tuo tarpu 6b klasės mokiniai su mokytojomis
L.Lapinskiene ir A.Leonavičiene dalyvavo integruotoje geografijos-rusų k.
pamokoje. Veiklos buvo įvairios ir
įdomios.
·
Baigiamasisi
5-tokų praktikos savaitės renginys buvo
matematikos viktorina „Matematika rimtai ir
linksmai“, kurią
suorganizavo D.Domskienė ir 7b klasės mokiniai. Komisija atidžiai vertino
mokinių atliktas užduotis. Mokinių komandos kūrė prisistatymus, sprendė logines
užduotis, iš pateiktų geometrinių figūrų kūrė simetrišką aplikaciją, žaidė
žaidimą „Kuris vikriausias?“, sprendė matematinius galvosūkius, mįsles, smagiai
praleido laiką. Smagu, kad mokiniai geba dirbti grupėmis. Atsiskleidė jų
kūrybiniai gebėjimai.
·
Ir
paskutinę dieną mokiniai daug sportavo. Dalyvavo įvairiose estafetėse,
varžybose.
Pasibaigus
šiai savaitei ir apklausus mokinius bei mokytojus, paaiškėjo, kad tokių veiklų
mokiniai nori daugiau, jie džiaugėsi susitikimais su įdomiais žmonėmis, išvykomis
į universitetus ir muziejus, bendravimu su klasiokais ir kitų klasių mokiniais.
Patiko, kad daug išmoko ir sužinojo, pabandė praktiškai. Mokiniai ir mokytojai
pateikė pasiūlymų kitai praktikos savaitei.
Parengė:
Pagrindinio ugdymo
skyriaus vedėja A.Butvilienė
|